Mindfuck Tempestarii slår til igjen.

14/04/2009

Bror hilser på

Filed under: Bror — Invi @ 20:28

Hi, y’all!

Invi er ikke i form akkurat nå. Bak ryggen kommer ekstraunderholdningen snikende: meg!

For å lese dette trenger dere soundtrack.

Som Invi alltid sier er jeg et forferdelig menneske (men en god delfin.) Grunnen til at jeg er et forferdelig menneske er at jeg ikke påpeker opplagte ting, men heller sier ting man ikke ville ha trodd, gjerne om Invi. (Grunnen til at jeg er en god delfin er at jeg er glatt og har en sammensvergelse med hvite mus, blant annet.)

En gang, mens var ganske liten (gammel nok til å vite hvordan man ikke skjærer seg selv, men heller andre, med gulrotskreller), var jeg på besøk hos en venn på min egen alder. Vi satt i senga og han spurte meg om jeg likte The Lion King. Jeg svarte at ja, det gjorde jeg. Broren hans kom inn i rommet og sa at Scar var tøff. Min venn, hans lillebror, ser dumt på ham og sier rolig at Scar burde ha blitt spist saktere. Jeg, på min side, nynner lykkelig på sangen som spilte i bakgrunnen.

Hva det ble av broren hans vet jeg faktisk ikke, men dere kan jo gjette dere frem til hva dere kan si om meg og Mr. Z.

Lyst på svaret? Jo da, vi er revolusjonære musikalelskende store smådjevler. Hevngjerrige sådan. Med gitarer og lutter og tamburiner og andre ting man både kan spille på og bruke som våpen. (Det meste.)

På tide å bytte sang.

Billie klarte å forklare dette med at tiden går raskere og raskere. Han sa at man til alle tider har levd hele livet sitt, fremtiden eksisterer ikke i virkeligheten eller i hjernen, den tar iallefall ikke mye plass. Er du fem år gammel, kommer det neste året til å føles som en femtedel av et liv. Er du tretten år gammel, kommer det neste året til å føles som en trettendedel av et liv.  Er du nitti, kommer det neste året til å føles som en nittiendedel av et liv. [Invi sa til ham at man hele tiden kan forestille seg like mye liv som man har levd, og derfor alltid føler at man er halvveis. Her er det noen blander seg inn og sier at det ikke utgjør noen forskjell, rent matematisk sett. Det er også her Invi påpeker at tid ikke finnes og ergo ikke kan regnes med.]

Mens jeg skriver dette spiller vi rare brettspill og snakker om smurfer. Invi sitter på kjøkkenbenken, det gjør jeg også. Begge to er vi like blakke. Invi vet noe jeg ikke vet, men jeg vet at Invi vet noe. Jeg vet noe Invi ikke vet, og det vet Invi godt.

Hvis noen har lyst til å si hei til meg eller spørre om noe, er som regel jeg eller en av de andre på pacnhc [alfakrøll] hotmail [punktum] com. Har vi nedetid er det som regel fordi Invi er på og tar seg av ting sånn at vi ikke må. (Eller omvendt.)

Forresten er jeg veldig glad for at jeg har min egen kategori her, det er veldig koselig og litt snålt. (To av mine yndlingsord på norsk.)

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.

