Mindfuck Tempestarii slår til igjen.

17/02/2009

Vennligst ikke…

Filed under: Mitt liv som veganer, Viktig — Tags: , , — Invi @ 19:49
Stjålet fra itsnature.org.

Bilde stjålet fra itsnature.org.

Jeg prøver å holde meg unna preacy-attituden mange veganere har. Som regel holder jeg elegant kjeft, med mindre noen inviterer til debatt, men enkelte ting irriterer meg grenseløst. Derfor har jeg bestemt meg for å la denne selen få si et par ord:

Hei, du der! Sånne som deg spiser sånne som meg. Spesielt karrierekvinner og barn, de er fæle. De betaler andre sånne som deg for å stikke spyd igjennom hodet på sånne som meg. Hva som skjer etter det vet jeg ikke helt, men jeg vet hva resultatet er – små, runde piller i esker som det står «Selolje – Omega 3» på. Jeg har ikke funnet ut hvorfor mange av dere gjør sånt. Hva med å spise litt bedre, i stedet for å prøve å gjøre opp for den paprikaløse grandiosaen du hadde til middag ved å ta kosttilskudd som ikke nødvendigvis har noe som helst for seg?

Det var det DEN selen hadde å si, altså. Hyggelig med besøk.

Edit: Aldri si noe negativt uten å tilby et bedre alternativ. Her er mitt forslag: Lag mat med raps- og linfrøolje. Få i deg et par teskjeer per dag, og spis grønnsakene dine. Oi, der var omega 3 og omega 6 dekket. (Du kan jo også prøve å spise hudkrem. Masse linolsyre der, ofte.)

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.

