Mindfuck Tempestarii slår til igjen.

04/02/2009

Sånn vet du at det er på tide å skrive en roman:

Filed under: Dagen i dag, Lister, Rabling og babling, Tidsklemma — Tags: , , — Invi @ 19:21

Fingrene klør i nærheten av et tastatur. Plutselig, i løpet av dagen, ramler tilfeldige setninger ned i hodet ditt, og du bare må skrive dem ned. Når ett eller annet skjer, tenker du automatisk på hvordan situasjonen kunne ha vært så utrolig mye morsomere, mer ironisk, mer dramatisk, bedre planlagt, mer uforutsigbar. Tiden flyr av gårde mye raskere enn den vanligvis gjør, uten at noe skjer. Et sted inni deg er det noe som blåser seg opp, du føler deg tyngre, og samtidig lettere, som om du er full av flytende helium.

Sånn føler jeg meg nå. Problemet er at det plotet jeg har, som jeg har ruget på lenge, trenger litt hjelp for å bli så bra som det skal. Jeg har funnet et annet et også, et sted der inne, men det er så lite, så skjørt, at det må ligge litt til.

Tid til å skrive? Er du gal? Noe annet må prioriteres før det. Sove, kanskje, fire timer per natt er ikke det smarteste i verden. Lekser, skole, innleveringer, sånt jeg mangler et par av siden jeg har vært så mye syk i det siste. (Men bare relativt, i forhold til i fjor er alt supert.)

Egentlig vil jeg bare skrive, punktum. Dere aner ikke hvor mange påbegynte og halvferdige blogginnlegg jeg har, for eksempel. Mange av dem ender opp med å bli sendt ut som én setning.

En liten statusrapport:

  • PCen min måtte leveres inn og drepes. Alle filene mine er borte. Min kjære eksterne harddisk døde for to måneder siden. I morgen skal vi kjøpe en fin, ny, rød en på expert som har samme form som en moleskine. Det vedder jeg på var med vilje.
  • Jeg har mistet en bok. Ingen steder er den å finne, ennå mindre nå som dens fødested er tapt for alltid. Bøkene mine er barna mine. Noe sier meg at jeg kommer til å ta det tyngre når verden presser litt mindre på.
  • Bror har fått seg nytt webkamera.
  • Jeg har fått jobben som team leader, men jeg kan ikke fortelle hvor, hvorfor, for hva eller for hvem.
  • Noe sier meg at Mars kommer til å bli en fantastisk måned, og ikke helvetestida som den vanligvis er.
  • Synestesien min sparker til skikkelig i disse dager, nærmere sagt i dag. Vanligvis er det lyder som sparker det igang, og jeg TROR jeg vet hva – og hvem – som har mye av skylda. En kombinasjon av trøtthet og «Hei, se, alle de fine ordene ble grønne!» gjorde meg irriterende fjern i dag. Ikke det at jeg er spesielt tilstedeværende i de alt for mange timene av dagen skole og reise opptar i disse dager, men det irriterer meg grenseløst når jeg blir enda verre.

2009 så langt; antall ganger jeg har…
Tatt toget: 4
Sovnet på sofaen: 5
Sovet mer enn 12 timer i strekk: 7
Sovet mindre enn fire timer på én natt: 14
Kollapset på ett eller annet vis i offentlighet: 4 (Traff en benk to ganger, gulvet én gang og på ett eller annet vis har jeg også klart å sette meg til i en vinduskarm, bak en gardin, og skremt vettet av noen. Unnskyld, menneske på skolen min.)
Kjøpt en bok: 9.
Ringt feil nummer: 2. Unnskyld, Daniel og Faith.
Gått på trynet på isen: Wow. Har ikke peiling. Minst to ganger i uka.

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

