Mindfuck Tempestarii slår til igjen.

01/02/2009

Min indre computer geek har vondt.

Filed under: PC-meta — Invi @ 21:55

PC-en min har et problem. Et problem jeg vet gode, gamle Linux kunne ha fikset, men det går ikke – Skole-PC som skal på skolenettverk og gjøre skoleting må visst være conformist og kjøre WindowNs. Rare problemet gjør at jeg bare får kjørt saker og ting i sikker modus, fordi jeg får en snål error som AVSLUTTER INNLOGGINGSPROGRAMMET når jeg prøver meg på noe annet.

Jeg fant til ut med ut at det var en fil som manglet. Et par minutter senere hadde en grumpy bror sparket downs på sin egen traver og sendt meg snåle fila. Ikke lenge senere var den pent limt på plass der den skulle være – og det hadde absolutt ingen verdens ting å si.

IKT-avdelinga kommer sikkert til å reinstallere hele skiten, og den eksterne harddisken min nekter å ha noe med denne PC’en å gjøre akkurat nå, men heldigvis har hyggelige skolen massevis av plass ledig på serveren. Ergo må jeg i morgen kopiere og lime inn hele harddisken min (eller nesten hele, i det minste) inn på steder jeg er litt redd for at andre kan klare å snoke rundt. Skummelt, skummelt. Ikke det at jeg har så mye interessant, men jeg er desto mer paranoid.

Noe sier meg at å se på 60 GB laste seg opp ikke kommer til å bli så ustyrtelig morsomt heller. Note to self: Skaff en litt mindre kresen ekstern harddisk og bruk den.

Stoltheten krangler irritert akkurat nå – man lar rett og slett ikke andre reparere problemer, det gjør man SELV, uansett hvor ille de er. Men, når den opplagte løsningen ikke funker, alle filer er på plass og det ikke er noe mer sikker modus eller tilbakestilling av fuglene vet hva, så er det ikke mer JEG får gjort.

Jeg håper at fristelsen ikke kommer luskende og slår seg sammen med den sårede stoltheten, ellers kan det bli noen ganske mystifistiske problemer i Fort Invi.

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.

