Mindfuck Tempestarii slår til igjen.

29/01/2009

Unnskyldninger, unnskyldninger

Filed under: Rabling og babling, skole — Tags: , , — Invi @ 19:03

I morgen er det naturfagprøve. Organisk kjemi og kosthold og sånt, egentlig helt greie ting for en alkymistnerd av en veganer. Det er bare det at jeg må vite alle detaljene før jeg i det hele tatt kan tenke på å faktisk sove. Nei, snart elleve år med skole har ikke lært meg at å kunne alle detaljene ikke bare er unødvendig, men også en veldig dårlig idé, fordi man plutselig skriver BARE detaljer og ikke hovedpoenget.

En annen ting som ikke hjelper er hjernen min, med sine sinnsyke tankerekker. Her er et eksempel fra notatene mine:

– Glukose, fruktose og andre hyggelige ting består av nøyaktig de samme atomene. Seks karbonatomer, tolv hydrogenatomer og seks oksygenatomer.
– Melkesyre har nøyaktig halvparten av alt dette.
– Muskler liker ikke melkesyre, og JEG liker ikke anaerob trening.
– Planter puster med sola og komplekse celler. Elefanter er fine dyr, OG veganere. Jeg må bruke mer elefanter når jeg arumenterer, spesielt ROSA elefanter.
– Rosa er den eneste typen sukkerspinn vi ikke spiste for mye av i går. Hva slags idiot er det som putter moste biller i ting for å farge dem røde?
– Buttonmaskin er kulere enn sukkerspinnmaskin.
– Kåpa mi mangler en knapp, det må fikses.
– Skulle ikke den kommoden males lilla?
– Kanskje jeg skal gå og rydde skapet…
– Hva skal jeg gjøre med de som trenger å komme seg ut av skapet?
– Jeg må finne det nødutgangskiltet.
– Hvordan går det med ham, mon tro?
– Er det ikke en halv million som venter på en mail fra meg nå? Usj. Det får jeg sikkert tid til i helga.
– SEND DE *** PAPIRENE NÅ, ELLERS…
– Faen, jeg glemte middag!

Hver eneste en av disse overgangene er like logiske for meg som ‘hund’ følger ‘valp’, ‘B’ følger ‘A’ og ‘snø’ følger ‘helvete’.

Er det rart at det blir vanskelig å pugge?

3 kommentarer »

  1. Jeg sa man alltid må si seg enig med de rosa elefantene!

    Kommentar av laughablelights — 29/01/2009 @ 19:18

  2. Of course, men du hadde vel heller spist dem.

    Kommentar av invidiatempestarii — 29/01/2009 @ 19:41

  3. Pfft, du vet at jeg bare spiser det som er sosialt akseptabelt.

    Kommentar av laughablelights — 01/02/2009 @ 19:17


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

