Mindfuck Tempestarii slår til igjen.

09/01/2009

Vegansexual for en dag!

Filed under: Dagen i dag, Mitt liv som veganer, Rabling og babling — Invi @ 10:14

For de som ikke vet det, «veganseksuelle» er mennesker som ikke vil ha noe med ikke-veganere å gjøre romantisk sett. Etter en lettere lattermild diskusjon klokka fem i dag morges kom jeg og en venn av meg fram til at vi skulle prøve å være så sinnsykt vegane som mulig hele helga. Vi er begge to strikte dietary vegans fra før av, og relativt strikte i klesveien. (Level 5 vegans, we don’t eat anything that has a shadow… Nei da, ikke akkurat, vi kan tillate oss å ignorere at d-vitaminer i olje MULIGENS kommer fra saueull. Der går grensa.)

Jeg kom på den geniale, og idiotiske, ideen at vi KUN skulle høre på vegan musikk – altså musikk som er laget av veganere og ikke er slem mot dyr. Det ble et problem da jeg skulle gå og komme meg på skolen – musikk er noe jeg er helt avhengig av for å komme meg rundt, og i kulda på vei til bussen var det vanskelig å komme på noe som både var vegant og på mp3-spilleren min.

Ja, jeg hørte på Fiona Apple’s «Paper Bag,» Thom Yorke’s «Stupid car», Weird Al’s Albuquerque, Elvis Costello’s «I want you» og et par sanger av Bryan Adams hele veien til skolen. Tilgi meg, det var alle jeg kom på klokka seks om morgenen, og som jeg hadde slengende. Da jeg fikk tenkt litt utover dagen gikk det opp for meg at rundt halvparten av metalcorebandene jeg liker består av veganere. Invi er derfor en litt hyper veganer akkurat nå.

(P.S. Det har neppe noe å si for noen at jeg er vegansexual i dag, bare så det er sagt.)

(P.P.S. Forslag til dumme, «100% vegane» ting jeg kan gjøre denne helga mottas med takk.)

3 kommentarer »

  1. 1. Skyggeleken (du trenger bare din egen hånd og et lys. Ingen dyr blir skadet!)

    2.Se en film av Joaquin Phoenix (han er strict veganer og en av produsentene i pro-vegetar filmen ‘Earthlings’)

    3. Se Earthlings!

    4. Besøk en bondegård og slipp alle dyrene løs

    5.Brenn pelskåpen til moren din.(Hvis hun har en, da.)

    6.Spille vannpoker (Kort og vann går ganske an!)

    7. Surfe på random websider for å lete etter gode veganoppskrifter

    8. Sex. (Så lenge dere ikke spiser hverandre!)

    9.Telle 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17
    Err vent litt, hva var det vi snakket om?

    10. Sminke seg på og av til ansiktet mister all form og mening. (Kun bodyshop ikke-testet-på-dyr produkter!)

    Kommentar av laughablelights — 09/01/2009 @ 17:17

  2. Pfft, ikke bare «så lenge dere ikke spiser hverandre». Det er jo ikke lov til å svelge sæd heller!

    (Haha, jeg får spørsmål om jeg gjør det ganske ofte).

    Kommentar av Kathleen — 21/01/2009 @ 21:20

  3. Hahah, herlig. Samme her. Jeg har heldigvis standardsvaret «Nei, jeg er allergisk.»

    Kommentar av invidiatempestarii — 23/01/2009 @ 20:05


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.