Mindfuck Tempestarii slår til igjen.

17/12/2008

Kunsten å overraske seg selv

Filed under: Etterpåklokskap — Tags: — Invi @ 14:06

Jeg får ideer.  Som regel tror jeg at jeg kommer til å huske dem. Noen ganger er jeg smartere, og skriver ned noe. Derfor er notat-programmet på telefonen min fullt av små tegninger jeg ikke skjønner og diverse ord som ikke henger sammen. Noen ganger klarer jeg å skrive ned en hel setning eller et helt konsept. Det blir det som regel en bok av, eller en sang, eller en diskusjon. Eller dette blogginnlegget.

Nå nettopp oppdaget jeg at det står «Ting jeg skulle ha sagt» på beinet mitt. Det er kanskje ikke en komplett setning, men det har både subjekt og verbal og viktigst av alt så skjønner jeg hva det står.

Det jeg mente var at jeg burde skrive en liste over tingene jeg burde ha sagt. Ikke tingene som jeg der og da tenkte at jeg burde si, men ikke sa, men heller tingene jeg vet var de riktige å si nå, eller det jeg senere kom på hadde vært en god idé å uttrykke.

Jeg har en ganske strikt personvernspolicy (Den er automatisk og bygd inn i hodet mitt, det er veldig sjelden at jeg nevner spesifikke mennesker, enda sjeldnere at jeg bruker navn på dem og sjeldnest av alt at det er riktig navn.), men jeg tror ikke at noen andre enn de de gjelder kommer til å kjenne igjen noe av dette. Antagelig vis ikke de heller, når jeg tenker meg om.

Jeg har en mistanke om at det her kan bli enda en sånn deprimerende post, men skit samma.

I hereby present to you, Ting Jeg Skulle Ha Sagt:

Du er den typen menneske jeg gjerne vil bli bedre kjent med.

Du kan ikke skylde på meg for det her, for det er ikke min skyld.

Ja.

Kan vi ikke finne en bedre løsning på dette, når ingen av oss egentlig liker den vi har?

Egentlig vil jeg ikke dra ennå.

Du, jeg mente faktisk det jeg sa.

Nei.

Selvfølgelig vil jeg ha hjelp.

Hold deg unna meg, jeg vil ikke ha noe mer med deg å gjøre før du slutter å være en manipulerende drittsekk som kritiserer meg for å gjøre ting som det egentlig er du som gjør, ikke jeg.

Ikke ennå.

Ja, det er ting jeg ikke har fortalt deg.

Hva det enn er du er redd for, så er det helt uten grunn om det har med meg å gjøre.

Egentlig fortjener du nok en advarsel.

Jeg er glad i deg.

Si ifra om det er noe jeg kan gjøre, for jeg VIL hjelpe deg, selv om det virker litt snålt.

Sist, men ikke minst: Alle dere som leser dette bare fordi dere liker å snoke i fremmede menneskers privatliv, jeg håper dere nettopp fikk en skikkelig overdose.

Ordtaket «lettere sagt enn gjort» burde bli endret til «vanskelig uansett».

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

