Mindfuck Tempestarii slår til igjen.

09/12/2008

9. Desember – Hallo, universet!

Filed under: Anbefales, Vinterkalender? — Tags: , , — Invi @ 18:56
Hjemmelaget placeholder - minn meg på å lage noe bedre.

Hjemmelaget placeholder - minn meg på å lage noe bedre.

Hvert år, rundt vintersolverv og juletider, går jeg lenge uten å se lys. Sover man til middag så blir det gjerne sånn. Bror refererer til det som dvaleperioden min. På en måte har jeg hatt en minidvaleperiode nå den siste tiden, for selv om jeg har sett lys, har jeg ikke sett sola. Nei, jeg kan ikke huske sist gang. Sola har ikke stått opp før jeg er trygt inne mellom skolens mange vegger, og når jeg drar igjen er den dekket til av skyer og går ned før jeg er hjemme. Derfor var det en stor overraskelse å kunne se måne og stjerner da jeg gikk til bussholdeplassen i dag morges. Jeg anbefaler alle å ta en titt på stjernen neste gang de får tid, her er litt hjelp for å forstå hva det er man ser på:

En stor, grønn dame, altså. (Meaning of Life er forresten min yndlings-Pythonfilm.)

Siden dette innlegget var langt ifra sju minutter langt, og universets størrelse kan være både deprimerende og befriende, her er en liten oppmuntring:

Har noen lest The Meaning of Liff av Douglas Adams og John Lloyd, forresten? Hvis ikke, så er det på tide. Du finner den her. Snåle stedsnavn gjort om til ord som beskriver situasjoner, ting og følelser vi ikke har noen gode ord for.

Always look on the bright side of death!

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.

