Mindfuck Tempestarii slår til igjen.

01/12/2008

Så har vi tatt en litt for brå avgjørelse igjen, da.

Filed under: Vinterkalender? — Tags: , , , , , — Invi @ 21:06

«Men Invi,» sier bror mens han renser tastaturet sitt med en boks full av luft og ting han forsikrer meg om at ikke dreper ozonlaget. «Du kan da ikke tro at du slipper unna så lett.»
«Hvorfor ikke?» spør jeg, mens jeg prøver å lese hva det er som står på t-skjorta hans.
«Det vet du godt.»
«Hva skal jeg gjøre NÅ da?» sukker jeg.
«Det handler om desember,» sier han. «Vinter og mangel på sol og sånt. Sånne norske greier.» Han gliser, men jeg vet han skulle ønske han var her.
«Jeg er trøtt, kan du gi meg en litt mer spesifikk oppgave?»
«Ja da,» sier bror, mens han prøver ut canned air som hårspray. «Lag en julekalender. Ikke en sånn gledesegtiljul-en, en litt mer… ‘Gjør jula og alt det der bedre NÅ!’-greie.»
«Vet du hva,» sier jeg. «Du skal slippe å tvinge meg.

Hjemmelaget placeholder - minn meg på å lage noe bedre.

Banner har jeg ikke tid til å lage ennå, jeg antar at ingen kommer til å hate meg for å ha en placeholder. Uansett – VELKOMMEN TIL FØRSTE DESEMBER!

Planen er da altså at jeg, hver dag, skal legge ut en ‘bli i godt humør fort’-greie.

Siden jeg har sykt dårlig tid og er minst like sliten som hestene fra Animal Farm, tenkte jeg at jeg skulle hjelpe de der ute til å motvirke at de havner i samme situasjon.

Åpne et tekstdokument eller skaff deg penn og papir. De neste sju minuttene er du opptatt og skal ikke okkuperes av omverdenen.

Billie og jeg pleide å gjøre det her for et par år siden, her er konseptet: Jeg gir deg en sang, du hører på den. I løpet av syv minutter, fra sekundet sangen starter, skal du skrive ned hva det enn er du tenker. Klarer du å få ut en historie er det flott. Skriver du dikt, er det flott. Skriver du sangtekst fordi jeg ga deg en dum sang uten tekst, er det flott. Klarer du ikke å få noe fra omverdenen ut av hodet, er det også flott, om du skriver det ned og passer på å ta med usaklige ting innimellom.

Er du klar?

START!

Sånn. Føler du deg litt bedre nå?

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

