Mindfuck Tempestarii slår til igjen.

19/11/2008

Lykken er te og en internettkobling som funker.

Filed under: Dagen i dag, Rabling og babling — Tags: , , , — Invi @ 20:18

Midlertidig, ihvertfall – Jeg tror ikke at hverken te eller koblinga mi er særlig permanente.

Bærbar PC, sier de. Laptop. Jo da. Følgende ting gjør akkurat nå at jeg ikke kan reise meg:

  • PCen trenger strøm. Ergo er jeg plugget fast i veggen.
  • Dumme trådløse nettverket hater meg, så jeg har en tjue meter lang blå kabel i stua.
  • Kameraet mitt er fullt av bilder jeg må slette og laste inn, så det er koblet i.
  • Telefonen min maser irritert om at noe må oppdateres, så den henger og dingler i en USB-port den også.
  • Brukte noen andres kamera til å filme noe med, og det laster rett opp til yousendit, så… Tre USB-porter brukt så langt. Bare en igjen. Jeg savner den andre, døde, PCen min.
  • Port nummer fire lader opp en Mp3-spiller.
  • Hodetelefonene mine er plugget inn.
  • En gammel mikrofon av typen som egentlig hører til på scener fungerer som skype-mikrofon.

Åtte kabler, altså. Og meg, i en sånn hyggelig, firkanta og dyp stol. Sammen med tre puter, to pledd og en og en halv katt. (En på tastaturet, en som prøver å klore i stykker beinet mitt fordi han ikke får plass.)

Kanskje burde jeg bare sove her i natt, vet ikke om jeg har ork til å prøve å komme meg løs. Må stå opp senest kvart på fem i morgen, må møte opp på skolen kvart over seks – og da snakker vi om seks om MORGENEN, ja. Om noen uker har jeg vel problemer med å komme meg opp til kvart på fem om ettermiddagen også.

Mest for min egen skyld, her er en liste over hva jeg må få gjort den neste uka:

I dag: Lese til geografiprøve på fredag.
I morgen: FAKTISK lese til geografiprøve på fredag.
På fredag: Tvinge meg selv til å gjøre ferdig prosjekt i samfunnsfag som skal presenteres på mandag. Ende opp med å ikke gjøre det, tvinge meg selv til å gjøre ferdig engelskprosjekt som skal fremføres samme dag i stedet, pluss de hersens franskleksene.
Lørdag: Faktisk få gjort noe, innimellom. Kanskje.  Stirre stygt på matteboka og mumle irritert om ukjente, potenser og x’er.
Søndag: Frike ut fordi jeg ikke har fått gjort noe. Kjefte på powerpoint, gi opp, bruke openoffice i stedet. Bruke alt for lang tid på å tegne egne bakgrunner. Frike ut litt til; lese dikt, notater og GYM samtidig. Bli sliten bare av å se på gymboka.
Mandag: Jukse og pugge gym utenat. Prøve å skrive fransknotater, ende opp med å lese om morsomme grammatikkfeil.
Tirsdag: Ringe en franskmann, lure på om det er andre ‘Vil du bli millionær?’-triks man kan bruke.
Onsdag: Stirre på naturfagbok og mattebok, tvinge hjerne til å ikke tenke at jeg har tid på torsdag.
Torsdag: Frenetisk lese igjennom ting jeg har gått slipp av, og gjøre lekser som må gjøres som vi GARANTERT kommer til å få i løpet av uka.
Fredag:  Kollapse, og våkne en gang i løpet av søndag og oppdage at folk er hjemme igjen.

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

