Mindfuck Tempestarii slår til igjen.

15/11/2008

Frihelg – Eller?

Filed under: Dagen i dag, Rabling og babling, To do — Tags: , , , , — Invi @ 16:54

Forrige uke var det globaliseringskonferanse, uka før det igjen var jeg travelt opptatt med å skrive ett eller annet man kan kalle en roman, og helga før der igjen kom leksemonsteret og tok meg. Sånne lekser som man ikke klarer å sno seg unna. Egentlig var det noe helt annet jeg skulle da også, men alle helgene før hadde vært fylt av ting jeg ikke lenger helt husker. Beklager, snille menneskene som ville ha meg med på Desucon.

Egentlig har jeg vel ikke fri denne helga heller. Skolebøkene ble liggende igjen på skolen, de trives visst best der. I stolen borte ved symaskinen ligger en stabel med diverse halvferdige prosjekter, de går ingen steder. Mest fordi jeg ikke har sydd på bena ennå. På stuebordet ligger halve biblioteket og kamerautstyret mitt. Bøkene lurer på hva det muligens kan være jeg gjør som er viktigere enn å lese, kameraet er dypt fornærmet fordi det er så mange vakre, sjokkerende, overraskende og morsomme ting der ute som ikke har blitt tatt bilde av ennå. Mp3-spilleren påpeker at de fem dagene med musikk bare er sanger jeg begynner å bli litt lei av. Et stykke ut i neste uke sitter tjenestedirektivet og ler av meg, men jeg lar være å prøve å plaffe det ned med alt av skyts jeg har. I innboksen ligger en liste over filmer jeg må se, som jeg har mailet til meg selv, i tillegg til 2500 uleste meldinger som jeg har bedt om å få i løpet av de siste årene, men aldri åpnet. Newsletters fra 2005, anyone?

Nei, i dag har vi fri, under påskuddet av å ‘måtte bli litt bedre’. Det faktum at man blir ganske syk av å ha ting ugjort overser jeg helt. Her er oversikten over hva jeg har gjort så langt i dag, og hva jeg realistisk sett tror at jeg kommer til å gjøre videre:

13:30: Sto opp. Hørte noe om at noen skulle på butikken. Endte opp med at jeg lot dem dra alene, med en handleliste som blant annet listet opp soyayoghurt (ikke den ekle typen, men alpro sin), tikka masala, gulrotbrød og masse cashewnøtter.
14:00: Nesten våken nok til å tenke.  Hjerneløst leke 1337 på Forumwarz.
14:30: Spise toast til frokost, stirre på brødristeren ganske lenge i håp om at den klarer å gjøre noe annet enn å gjøre det stakkars brødet mitt tørt. Jeg vil ikke ha en stor krutong til frokost.
15:00: Se på Shortbus. Grøsse litt over at Paul Dawson ser skummelt mye ut som en Fight Club-era Brad Pitt til tider.
17:00: Surfe igjennom et par blogger, lukke øynene hver gang man kommer til et ‘jul snart!’-innlegg. Advent beegynner 1. desember .
17:30: Snakke med bror, bli mint på at det er på tide å blogge.
ca. 18:00: Vurdere å se på Becoming Jane, ende opp med å spille tetris i stedet.
ca. 19:30: Bli gal over OCD-kravene på World of Goo. Etterhvert prøve å finne noe bedre å gjøre enn å spille spill.
ca: 20:00: Klage over mangel på ting å se på på TV, riste på hodet over MSN-gruppesamtaler (Maks nitten personer, pluss en selv. Trust me.) og savne tablet pc’en mens man kjefter på photoshop eller lignende.
ca. 03:00: Lure på hvor dagen ble av, og tenke at om det var en hverdag, så måtte man ha stått opp to og en halv time senere.

Kanskje burde jeg bare sette igang og gjøre en av de tingene jeg burde gjøre uansett. På en annen side så var det to ‘burde’ i den setningen, det betyr sikkert at jeg ikke burde gjøre noe som helst.

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.

